Reáltanoda

""Tiszafából nem nevelhetünk jegenyét. de mindent megtehetünk, hogy szép egészséges, csodálatos tiszafa legyen" Avagy: Miért nem szabad gondolkodni az iskolában? Hogyan éljük túl a sulit családilag, ha már nem illünk be a rendszerbe.

Friss topikok

Szövegértés: avagy a macska fel van mászva a fára

2014.03.07. 14:46 Reálka

kutyamegszokta_1394198951.jpg_960x720

Ez egy olvasd el 5 ször feladat... igen 5 ször... kérdésekkel... olvasósuli....

A legszebb mondata: "a kutya megszokta elviselni a rossz időt". itt konkrétan fizikai fájdalmat éreztem... És rájöttem, a mi családunk egy alternatív univerzumban él, és abban, nincs ilyen magyar mondat. Ez az egész pedig egy rossz álom.

Maga a történet is egy rossz álom, a magyarázat hülyeség. Igen így leírva vállalom. Ha esetleg lesz némi olvasottság, várom a megfejtéseket, ki találkozott már evvel a kifejezéssel: kutyaidő. Én habár az ország több vidékén nőttem fel egyszerre, így több tájszólást is beszélek, és ismerek,  evvel pont nem találkoztam. A "kutyahideg" kifejezéssel igen, de azt arra használták, amikor annyira hideg van, hogy már a kutya is elbújik, vagy beengedik a házba, meg ne fagyjon.

De ilyen remekül fogalmazott szövegekből kéne műveltséget, fogalmazási készséget, és szövegértést magukba szívniuk a kis elsősöknek.

Éljen a NAT... szerintetek milyen nyelven írták?

2 komment

Címkék: vicc olvasmány hideg szövegértés kutyaidő

A bejegyzés trackback címe:

https://realtanoda.blog.hu/api/trackback/id/tr515848615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ponylo 2015.02.06. 09:57:55

szia, megírnád nekem légyszíves, hogy mi ennek a könyvnek a címe. ide: ponylo@yahoo.com
előre is köszönöm és szép napot! ponylo

Reálka 2015.04.18. 10:50:14

Ponylo, ez nem könyv volt.. fénymásolt lap. a tanár maga válogatta be, nem tudom honnan szedve a szöveget.

rákerestem ugyan a neten, de könyvet sehol se találtam hozzá.
süti beállítások módosítása